Rakci osvajajo svet omega 3

Drobni planktonski rakci, imenovani kril, so nov in čedalje bolj spoštovan vir omega 3 maščobnih kislin. Kril sicer predstavlja največjo biomaso na Zemlji, kar pomeni, da je skupna teža vseh rakcev višja kot skupna teža katerekoli druge živalske vrste. Ko se namnožijo, je njihova jata v oceanu lahko dolga več kilometrov in morje je videti rdeče obarvano. So čisto na dnu prehranske verige. Prehranjujejo se z algami, predstavljajo pa glavno hrano največjim sesalcem – kitom, mnogim morskim organizmom in tudi ljudem.

Neptunovo krilovo olje (NKO) je 100% čist izvleček krila (Euphausia superba), ki ga nalovijo v najčistejših morjih Antarktičnega oceana. NKO zato ni obremenjen z nečistočami, kot so npr. težke kovine, pesticidi, PCB… Za količino ulova za potrebe predelave je odgovorna CCAMLR, Komisija za ohranjanje antarktičnih morskih organizmov. Ta vsako leto izda smernice za dovoljen ulov krila. Kril, ki se uporablja za pripravo NKO, je ulovljen v skladu s temi smernicami CCAMLR. Izvajajo se okolju prijazni postopki ulova, ki zagotavljajo dovoljšno zalogo krila morskim sesalcem, ribam, pticam in ljudem tudi v prihodnosti.

Za razliko od ribjega olja, kjer so glavne maščobe trigliceridi, se v Neptunovem krilovem olju omega 3 povezujejo s fosfolipidi. Ravno fosfolipidi so maščobe, ki poskrbijo za hitrejšo in enostavnejšo pot omega 3 od želodca pa do telesnih celic. Omega 3 iz krilovega olja se dvakrat hitreje in 30% bolje vsrkajo v celice kot iz ribjega olja. Ni pomembno koliko omega 3 zaužijemo, ampak koliko in kako hitro se vsrkajo v celice, kjer učinkujejo – zato je Neptunovo krilovo olje superiorno. Po zaužitju krilovega olja ne prihaja do spahovanja in ni priokusa po ribah. Olje je primerno tudi za tiste, ki slabo prebavljajo maščobe oz. imajo odstranjen žolčnik, saj po zaužitju ne bodo občutili tiščanja in bolečin v želodcu.

V NKO so omega 3 v idealnem razmerju z omega 6, to je 15:1. Ribje olje ima precej slabše razmerje 3:1. Znano je namreč, da omega 3 delujejo v našem organizmu kot kontrola, ki zavira tiha vnetja in s tem zahrbtne bolezni. S prehrano navadno ne zaužijemo dovolj omega 3 maščobnih kislin, bistveno preveč pa omega 6 kislin (maščobe, meso, jajca, skrite maščobe v sladkarijah, predelana živila…). Zato je razmerje med njima porušeno, kar lahko privede do nastanka različnih bolezni. Razmerje med njima so znanstveniki, ki se ukvarjajo z zdravjem srca in ožilja, označili kot ‘omega-3 indeks’. To je razmerje med omega 3 in vsemi nenasičenimi (omega 3 in omega 6) maščobnimi kislinami na rdečih krvničkah. Omega-3 indeks se razteza v območju med 4 in 8, pri čemer 4 pomeni najvišje, 8 pa najnižje tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni. Bolj enostavno to pomeni, da manj ko jeste mastne hrane z veliko omega 6 in bolj ko uživate kvalitetne omega 3, višji je omega-3 indeks, saj se razmerje med obema maščobnima kislinama v vašem telesu popravlja. To predstavlja manj možnosti za nastanek oz. napredovanje bolezni srca in ožilja.

Dokazano je, da imajo maščobne kisline omega 3 pozitivno vlogo pri delovanju srca in možganov ter ohranjanju vida. Otroci in najstniki, ki zaužijejo premalo teh maščob, so bolj podvrženi hiperaktivnosti in depresiji. Ugodne učinke dosežemo z vsakodnevnim uživanjem primerne hrane, bogate z omega 3. Kadar se morska hrana na jedilniku znajde bolj poredko, se priporoča uživanje prehranskega dopolnila Neptunovo krilovo olje. Telesu tako omogočite najbolj optimalno obliko omega 3 maščobnih kislin.