Študije* so pokazale, da lahko uživanje vitamina D in omega-3 maščobnih kislin pozitivno vpliva na miselne procese. Natančen mehanizem delovanja še ni znan. Znanstveniki predvidevajo, da vitamin D in omega-3 maščobne kisline (EPK in DHK) sodelujejo pri vzdrževanju zdravih vrednosti serotonina v možganih. Vzajemno učinkovanje omega-3 in vitamina D se lahko razloži z učinkom na sistem serotonina: vitamin D regulira sintezo serotonina, EPK vpliva na njegovo izločanje, DHK pa na dostopnost serotoninskih receptorjev na membrani celic.
Serotonin je sicer živčni prenašalec in hormon sreče – več ko ga imamo, bolj sproščeni smo, bolje se počutimo. Nizke vrednosti serotonina se povezujejo z nesocialnim obnašanjem, povečano agresivnostjo in večjo možnostjo samopoškodb. To lahko tudi razloži, da imajo pacienti, ki trpijo za psihičnimi boleznimi, deficit mikrohranil, še posebej vitamina D in omega-3 maščobnih kislin. Dodajanje teh mikrohranil se je pokazalo učinkovito pri zmanjševanju simptomov motenj pozornosti in hiperaktivnosti (ADHD), pri shizofreniji, bipolarni motnji, depresiji in obsesivno-kompulzivni motnji.
Znanstveniki predvidevajo, da bi lahko bilo dodajanje vitamina D in omega-3 maščobnih kislin varnejša terapija kot zdravila, ki vplivajo na sintezo serotonina, saj imajo le-ta nemalokrat neželene učinke (nemir, slabost, zamegljen vid).
Tako v Evropi kot ZDA beležijo prenizke vrednosti vitamina D. V ZDA ima kar 70 % odraslih in 67 % otrok med 1. in 11. letom obsežno pomanjkanje D vitamina. Pri najstnikih v EU pa so ugotovili kar v 80% pomanjkanje vitamina D. Uživanje dopolnil z omega-3 maščobnimi kislinami in vitaminom D ima lahko ugodne učinke na zdravje na več nivojih, še posebej pa se ta kombinacija priporoča za krepitev miselnih procesov.

 

*Rhonda P. Patrick and Bruce N. Ames; Vitamin D and omega3 together may help mental illness; Published online ahead of print February 24, 2015;